Chokladorgasm.

Godmorgon!
 
Jag är såå glad! Jag har hittat ett underbart chokladrecept som är helt fantaskiskt och stillar mitt chokladsug denna vecka plus att det är totalt ofarligt!! Sjukt! Men det kräver att man köper hem min andra favorit produkt efter shakiri nudlar, SÖTIN! "Sötin är ett 100% naturlig och ekologisk produkt, baserat på sockeralkoholen Erytritol." Det innehåller 0 kcal och kan användas i mat, bak och att göra... CHOKLADSÅS!!! som jag precis har gjort! nu på morgonen! ;)
 

Nyttig Chokladsås

1 dl Sötin 0 kcal
1 dl kakao 40g= 120
1/2 krm salt
1/2 dl mjölk
 (jag tog soja mjölk) 15 kcal
1/2 vatten
 

Gör så här

Blanda Sötin, kakao och salt i en kastrull. Tillsätt mjölken och vattnet och rör om så att allt blandas.                  Låt koka upp under omrörning. Koka såsen på svag värme ca 5 min eller tills den är blank och slät.

Doppa nått smarrigt i den varma såsen förslagsvis jordgubbar. När du har ätit dig nöjd så häll upp såsen i ett glas och ställ in i kylen och njut av den länge för hela såsen innehåller bara 135 kcal!

Enkel chokladsås

 

Dieten: Igår så åt jag som vanligt gröt, 100 g lätt kvarg, till lunch blev det räksallad och på kvällen tacco. Jag skippade brödet och gjorde min egna taccokrydda så att man slipper druvsockret. Jag blandade det i qournfärs och åt allt som en sallad. Ist för gräddfil så åt jag lättkesella och taccosås.. mmm.. jag fuskade och tog några cheeschips och blandade i salladen det blev väl ca 8g så det va ingen större fara. Det va supergott. Sen åt jag lite jordgubbar.

 

Idag har jag börjat dagen med gröt, jordgubbar med kanel och sojamjölk. Sen va jag så sinnessjukt sugen på choklad så jag googlade runt och hittade receptet över på arlas hemsida men jag böt ut lite saker. Så doppade jag lite jordgubbar. Så nu är jag mätt och belåten. Nu blir det till att städa huset och sen en tur ner till stan för kaffe och vänskap ;)

 

Puss på er i sommar solen!

/Fia

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fläskfian

Hej Jag har skapat denna blogg enbart för att jag ska gå ner 20 kg med Camebridge soppor och motivera mig själv.

RSS 2.0