Då va dopparedagen här :D

Då va dagen jag räknat ner till entligen här :) känns helt sjukt. Tiden har gått så otroligt fort! 6,5 vecka har jag gått på soppor varav 4,5 med ren kur. Men jag kan säga att jag fuskade igår.
 
Dieten:  Jag åt två soppor på dagen och drack vatten sen åt jag wookgrönsaker med Shirataki pasta och 100g qourn. Jag bakade även det där chokladkakan som jag skrev om för några dagar sen. Den blev lite besk i eftersmaken men helt ok med tanke på att man fick stora mustiga chokladbitar för 76kcal styck. Jag åt en halv. Men gud va jag blev mätt fort. Så nu ska jag försöka hålla mig till att äta små små portioner. Men jag kommer ju fortsätta äta 2 soppor om dagen i någon/några veckor nu och sen nått lättare mat på kvällen. Förutom i morgon på midsommar.Då har jag planerat att dricka vin och äta lite salta pinnar :) 
 
Kärlek:Jag och min sambo träffades andra gången på midsommar för två år sen. Eftersom jag bodde i Norge då så hämtade han mig på arlanda och vi åkte till en fest där dom yngre i hans släkt va. Vi kysstes och myste hela kvällen. Han plockade 7 sorters blommor som jag senare la under huvudkudden. Gissa vad! Jag drömmde faktiskt om honom på natten, det är sant! På morgonen va sänken helt full av torkade /vissna blommor men det va då jag förstog att den här karln ska jag någon dag gifta mig med. Så här 2 år efter så har vi köpt hus och planerar en förlovning så småning om. Så hörrni tjejer glöm inte att plocka blommorna.
 
Tack: Jag vill bara säga tack för allt stöd jag har fått här på bloggen under mina tuffa veckor på ren kur. Varje kommentar har betytt jätte mycket och jag vet att någon har lyssnat och kommit med råd.
Jag hade nog inte orkat hela vägen själv om jag inte haft er. Jag kommer såklart fortsätta blogga lika intensivt som jag gjort men bloggen kommer att ha fokus på träning och hälsa. Men jag går ju på kombinerad kur nu några veckor och ska fortsätta lägga upp bilder, mått och vikt varje måndag!
 
Ni kan: Även om ni har provat diet efter diet och inget fungerar så går det. Att bestämma sig till 110% så är halva jobbet redan gjort. Det spelar egentligen ingen roll om ni går på ren kur och svälter er som jag eller om ni tränar och äter lite nyttigare. Ni förtjänar att må så bra som bara ni kan. Vikten är egentligen inget stort problem om man tänker på livet i helhet. Det finns så mycket annat att tänka på, att älska och att sköta. Men känner ni att ni inte kan göra det jag precis nämnde på grund av vikten så borde ni ge er den chansen även om der är tuffgt att gå ner i vikt och orka göra det som livet går ut på. Nämligen att ha roligt, lära sig saker, berikas av arbete eller utbildning och att älska/ bli älskad. Nu låter jag som värsta poeten men det är så många tjejer speciellt unga som inet kan få det fina i livet då detar övervikt har blivit deras identitet.
Lycka till!
 
 
Nu tar jag blogg ledigt fram till söndag på kvällen. Jag ska till landet över midsommar och kommer inte kunna ha något internet. Det är lika bra  att säga det så att ni inte tittar in och bli besvikna ;P
 
En riktigt god j*vla midsommar på er!
Njut av sol, mat och vänner!
 
Puss
 
/Smal fia



Kommentarer
Adela

Jag tror precis som du säger att man måste bestämma sig och sen köra på även om det är tufft ibland.
Mysigt det med förlovningen :-)
Själv så ska jag köra mina tuffa vlcdveckor i höst då alltförmycket lockar under sommaren och när jag sen går upp för altargången i dec kommer jag vara mitt vackraste jag och skina ikapp med solen.

Trevlig missommar bloggvän

2012-06-21 @ 11:24:09
URL: http://nyaadela.bloggo.nu
emma-isabella

Du är en sån förebild så du anar inte. Önskar min mage pallade pulver och att jag var lika stark som dig!!

2012-06-23 @ 19:13:22
URL: http://emmaisabellavictoria.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fläskfian

Hej Jag har skapat denna blogg enbart för att jag ska gå ner 20 kg med Camebridge soppor och motivera mig själv.

RSS 2.0