5 dagar kvar!

Helt sjukt så fort det har gått. Jag visade min bror som tränar och tävlar i fitness min blogg. Han va jätte stolt över mig :) Sa att det verkligen syndes och att han ska hjälpa mig att hålla ett kostschema när jag börjar äta som vanligt. Jag kommer såklart fortsätta med bloggen för att det är så jävla kul :D

Något som jag har märkt är att jag sitter och tok googlar på olika nyttiga maträtter och kcal innehåll. Det är så faktiskt fantastiskt trevligt att tex byta ut vetemjöl mot havregryn osv.. Ja iallafall teoretiskt.. Jag har ju inte provat än. Men jag kom över ett recept som jag tror stenhårt på! Det är kladdkaka med färre kalorier än mumsmums
Detta är orginalreceptet:




Detta är min tolkning:
Ingredienser

8-10 bitar

Totalt 638Kcal / 8 = 80kcal!!!!!

3 ägg 225kcal
2 1/2 dl sötin
1 dl havregryn 160kcal
1/2 tsk bakpulver 5kcal
3/4 dl kakao 50kcal
2 tsk sötin florsocker
2 krm salt
250 g Arla Köket Kesella kvarg 188kcal
rivet skal av ½ apelsin 10kcal


Garnering:
florsocker och lime
2,5 dl Kelda mellangrädde



Gör så här

Sätt ugnen på 200°. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda havregryn, bakpulver, kakao, vaniljsocker och salt i en bunke. Vänd ner det i äggsmeten tillsammans med kvarg och limeskal. Häll smeten i en smord, bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 25 min. Låt kakan kallna. Pudra över lite florsocker och garnera med skivad lime. Servera ev med en klick vispad grädde.

Gör så här

Sätt ugnen på 200°. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda havregryn, bakpulver, kakao, vaniljsocker och salt i en bunke. Vänd ner det i äggsmeten tillsammans med kvarg och limeskal. Häll smeten i en smord, bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 25 min. Låt kakan kallna. Pudra över lite florsocker och garnera med skivad lime. Servera ev med en klick vispad grädde.


Nu blev detta helt plötsligt en recept blogg. Men äh skit i det!

Dieten:Den går bra. Provade kyckling soppan med curry. Herregud prisa himlen va gott! mmm.. Satt verkligen och njöt av den. Smakade som en pasta rätt nästan med curryn :) Killen tröck Mc donnalds men nu luktar bara fet mat precis vad det är frityr fett. Jag mår nästan lite illa av att lukta på pommes eller burgare. Det ska jag börja med att lukta på saker innan jag stoppar dom i munnen. Som chips ta tex lättsalade potatis chips. Det luktar ju bara frityr och flott. Om det inte ens luktar gott varför skulle det då vara gott? Jag blev lite bättre i magen igår men känner mig fortfarande uppsväld och hård. Men jag ska stå ut i 5 dagar till. Jag ska lägga upp mått och bilder både före och efter på måndag och på tisdag ska jag väga mig!! IIH va spännande.Jag gissar på 65 kg eftersom jag vägde 67 för 2 veckor sen. Men jag upplever det som att förbränningen har kommit i gång igen :) vilket är härligt. Nu ska jag göra mitt bästa för att gå ner dessa 5 dagar!


Puss på er alla underbara läsare!
Trevlig helg!
/Fia




Kommentarer
Adela

Asgarv vilket skönt uttryck "prisa himlen vad gott" jag snor det rakt av bara :-)

Jag ska hålla dig på halster ett tag till tänkte jag :-) trist att swe åkte ut igår för jag tyckte de gjorde en bra match överlag

2012-06-16 @ 11:13:56
URL: http://nyaadela.bloggo.nu
Sofia

Klart han måste vara stolt, vem hade inte varit det?? Den såg ju väldigt god ut den kakan! Håller med dig om det inte luktar gott varför skulle då det smaka gott för? Bra tänkt där!! SV: Naw vad gulligt att du blir rörd hihi. Stackare skönt att det snart är över då så magen mår lite bättre. I helgen har jag bara gått känns det som, vad hände hos dig då? Golf är det verkligen roligt? Oh älskar ju grönsaker så grönsaker med dipp blir det till nästa helg! Tack för kommentarerna och tipset! Massa kramar <3

2012-06-18 @ 00:42:53
URL: http://livetefterengbp.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fläskfian

Hej Jag har skapat denna blogg enbart för att jag ska gå ner 20 kg med Camebridge soppor och motivera mig själv.

RSS 2.0