Ensam är stark

Hej. Detta blir ett litet kvällsinlägg :)

Jag sitter här hemma ensam då min sambo är och glor fotboll. Tyvärr så losade vi :(
Jag sitter hemma och klickar hem mirakelnudlar med 5kcal per 100g samt sötin som är typ socker med 0 kcal!
Så jag har diktat ihop ett eget nyttigt paj recept. Jag postar det här så ni kan kommentera om det inte ser bra ut eller om det är något jag ska ändra. Jag försöker undvika vitt mjöl, riktigt socker och smör. Så vi får väl se hur detta blir. Men här är det:

 

Tok nyttig rabarberpaj

 

Ingredienser:

 

fyllning:

500g rabarber 90kcal

1/msk potatismjöl 20 kcal

1tsk kanel 0 kcal

4msk sötin 0kcal

1dl kesella vanilj 160 kcal

 

Deg:

3 dl havregryn 480 kcal

½ dl sötin

1/2msk sötin florsocker

1 ½ tsk bakpulver 16kcal

½ tsk fiberhusk
1½ dl mjölk 50kcal

Sätt ugnen på 175°. Skär rabarbern i skivor. Blanda rabarber, potatismjöl, kanel och socker i en ugnssäker form. Blanda havregryn och socker i en bunke.

 

Blanda havregrynen med bakpulvret, Sötin, florsocker och fiberhusk. Gegga sedan ihop det med mjölken och kladda fast det i en pajform. Den är mycket kladdig så jag tog en mycket böjbar plåtstekspade som jag blötte lätt emellanåt för att den inte skulle fastna i degen. Så bredde jag på den tunt i pajformen. Förgrädda sedan en kvart i 175 C.

 

Grädda i mitten av ugnen ca 20 min på 225g

  • Servera med kesella vanilj.

 

816 kcal

6 port = 136kcal per portion

Jag ska göra denna på onsdag så får vi se hur det blir :D

Puss /Fia



Kommentarer
Sofia

Oh kanske något jag kan pröva i sommar? Kram kram

2012-06-18 @ 00:38:42
URL: http://livetefterengbp.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fläskfian

Hej Jag har skapat denna blogg enbart för att jag ska gå ner 20 kg med Camebridge soppor och motivera mig själv.

RSS 2.0