Sommar shopping!

Hej. Vaknade med huvudvärk och enorm hunger. Efter en kaffe gick det tack och lov över. Solen lyser och min sambo är hemma idag :)

Dieten: Jag tycker det är ett rent helvete att igenogå helger med soppor. För i min förprogramerade hjärna så betyder fredagsmys att man äter något gott och lördagen likaså. Helst chips och godis i stora mängder. VI brukar alltid köpa en 200g marabou chokladkaka och chps med dipp båda dagarna (Det är ju ändå helg) Men varför ska det vara så svårt att njuta av livet utan att äta en massa skit? Lördags frukost, ja ni kan ju bara tänka er hur min syn på det är. Det ska vara färskt vitt bröd med nån god gegga på, lyx mussli med yougurt och juice. Det är därför jag hamnar i någon sorts depression på helgerna. Så fort Fredagskvällen kommer så blir jag ledsen. Puh! Men snart är det över detta är näst sista helgen. Jag måste pränta in i mitt huvud att nyttiga saker är bra för mig. Så jag kommer nog fortsätta blogga varje dag om vad jag äter för att hålla koll på mig själv. Ist för 200g choklad och chips blir det morotstavar och gurkstavar i nyttigare dipp och 10g mörkchoklad. Det får räcka! Längtar tills måndagen då jag kan vara ensam hemma och inte behöva tänka mat överhuvudtaget.

Idag: Jag och killen ska dra till Vingåker faktory outlet för att handla lite.
Vi får se om jag hittar min midsommardröms klänning. Det är mysigt att göra något ihop och att gå i butiker.
1. man går utan att tänka på det, 2 nu när jag är smalare är det roligare att prova kläder, 3. VFO har inga restauranger så jag behöver inte bli sugen. Rena rama kinderägget! Eftersom solen lyser så hoppas jag på att åka lite Tube för det är kul och lite träning :)


Jag vill också bara säga välkomna till alla nya bloggläsare. Har ni själva en blogg som handlar om vikt och livslevnad så posta den i komentarsfältet för jag behöver läsa alla sånna bloggar jag kommer åt :) Andra bloggar går ju givetvis också bra :)

Trevlig fredag på er!

PUSS
/Fia


Kommentarer
Anna

Hejsan!

Jag har följt din blogg ett tag men inte lämnat någon kommentar, sorry.

Tycker du är kanonduktig och det syns verkligen att du tappat kilon :o)

Håller med dig om att helgerna är jobbiga, det hör ju liksom till att äta gott då.

Nu äter inte jag ren kur längre utan kombinerat så då kan jag festa till det lite endå. Men jag har nu lärt mig att äta gott behöver inte vara onyttigt. Har precis ätit en underbart god räksallad nu och ikväll blir det jordgubbar med vaniljkesella eller chokladfluff framför tv:n.



Ha en bra helg nu!

2012-06-08 @ 17:30:00
URL: http://www.viktresa.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fläskfian

Hej Jag har skapat denna blogg enbart för att jag ska gå ner 20 kg med Camebridge soppor och motivera mig själv.

RSS 2.0