Sön,mån,tis,ons!!! Fyra fucking days!

JA då va det bara ynka 4 dagar kvar och jag är så jävla stolt över att jag snart har fixat detta! Imorgon blir det bilder och mått och som sagt invägning på tisdag :D Tänk att jag har kört kombinerat 2 första veckorna sen rent nu i 4 veckor! haha.. Helt sjukt trodde inte jag skulle klara av det! Men jag kör hela linan ut och slutar i mål på torsdag! Men sen blir det ju förstås kombinerat igen i två veckor efter men det hör till :)

Dieten: Ja denna helg har inte varit enklare än någon annan helg. Även fast jag har jobbat så har jag tyckt att det har varit skitjobbigt och hållt på att stoppa något i munnen. Men på torsdag så vill jag kunna känna att jag tog mig igenom det till slutet. Men det är verkligen inte lätt med helger. I morgon ska jag köpa nya soppor.
Det blir 15 grönsak och 6 kyckling. Jag får lite lätt halsbränna av kyckligen har jag märkt.

Idag:  Då blir det till att jobba idag igen. Jag hade inga jobbtider alls den här helgen men är glad över att en annan extrahjälp är så strulig så att jag fick ta hennes timmar hela helgen och jag får dubbelt betalt på lördagar och söndagar. bara på fredag 5,5h, lördag 3 h, och idag 5 h så får jag betalt som att jag jobbat mer än en halv vecka. Det är riktigt skönt att få lite extra. Eftersom Staten bara vill betala ut 4500.- i månaden till mig :( Men visst jag skulle väl kunna knega på MC donnalds, men aldrig i livet! Då lever jag hellre på ingenting alls. Som tur är så har jag ju en sambo som har ett välbetalt jobb och som vill skämma bort mig ibland :D

Jag ska cykla till jobbet i spöregn det är 6 km dit. Så det är bara att ta på sig regnjacka galocher och stövlar och ge sig ut i monsunen.

Oetiskt: Jag fördriver ju min fritid genom att googla nyttiga och hälsosamma recept. Men upptäkte till min förvåning hur många anorexia och pro ana bloggar det finns och hur dom triggar varann till att svälta sig.. Helt sjukt. Men jag vet att detta är fel av mig att stödja deras bloggar men jag kunde inte låta bli att sno vissa smalrecept från dom. Jag blir också förvånad över hur duktiga dom är på matlagning. Inte smalmat utan att blanda olika råvaror och kryddor tex lätt qourn och potatisgramäng, Dom borde ju älska mat!  Ucsh det känns jäkligt oetiskt av mig att göra det när jag själv förespråkar hälsosamma kvinnoideal. Men men snott är snott som jag brukar säga.

Nu ska jag bikea iväg!
Puss
/Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fläskfian

Hej Jag har skapat denna blogg enbart för att jag ska gå ner 20 kg med Camebridge soppor och motivera mig själv.

RSS 2.0