Räknade lite fel ;)

Haha juste idag är det exakt 3 veckor kvar hehehe.. Va lite ivrig igår.

Dieten: Jag ska ju ta min första kvällsmat dagen innan midsomar. Det kommer att bli Lax med grillad sparris, kokt broccoli och en klick blommkålsmos. som ni hör så kommer jag vara extremt försiktig med kalorierna. Sen ska jag äta två soppor om dagen hela veckan efter och äta laxen på kvällen så att kroppen vänjer sig.
Efter det så ska jag äta en soppa (antagligen frukost) och äta lätta, fräscha måltider. Det är 2 saker jag vill klara av när jag slutar på dieten:
  1. Hålla vikten!!
  2. Hålla min magsäck så liten som möjligt!
  3. Gå ner ytterligare tre kilo med hjälp av kost och träning. (3kg=vattnet som kommer tillbaka)
Tro mig jag ska fan klara detta!
Jag kände vibbar hela gårdagen av att jag va hungrig, jätte konstigt. Kanske är det där teét som jag dricker som innehåller nått olämpligt. får sluta med det.

Igår: 10.00 mitt i min skönhetssömn;) så ringer mamma och vill komma med hela sitt jobb och fika hos mig.
Hon jobbar med utvecklingstörda som ska kunna klara sig själva i sammhället och tillslut flytta hemmifrån.
Då hör det till hennes jobb att åka och shoppa med dom, fika lite och tydligen åka på cinderella som dom gjorde här om dagen :)
Men igår va det alltså besök hos Fia som stog på deras schema. Det va mamma , hennes kollega och 4  lätt utvecklingsstörda. Det va jättekul, dom är så trevliga allihoppa. Deras vårdtagare (som det heter) är tjejer och killar mellan 18-30 så dom är ju  unga och glada. Jag bjöd på kaffe och kakor som jag köpt hem för att fira min sambos mamma på mors dag som aldrig kom. Dom tittade runt lite och sa att huset va jättefint och stort.

Efter att dom åt vid 12 nånting så rann orken ur mig. Herregud va kraftlös jag kände mig! Det blev tv hela dagen istället. Men jag lyckades sortera lite tvätt och tvätta några maskiner. På kvällen runt 20.00 så tyckte jag att det va nog med latheter så jag och sambon gick ut på en promenad på 1,5 timme! Då gick mitt shema som det skulle. Sen gick vi hem och jag lagade ordning fiskpinnar och hemmagjord potatismos till honom. 

Idag: Jag ska tvätta lite sen gå ner på stan ifrån skogstorp, brukar ta 1-1,5h för att åka tåg till mina föräldrar som bor en bit bort. Vi ska ju på farmors begravning på fredag 10.00 och då vill jag inte stressa dit med tåg på morgonen. Det är bara jag och pappa hemma ikväll så vi får väl kolla någon film eller nått.
känner mig trött och yr idag med men det ger sig nog om jag hittar på något att göra :)

Puss
/Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fläskfian

Hej Jag har skapat denna blogg enbart för att jag ska gå ner 20 kg med Camebridge soppor och motivera mig själv.

RSS 2.0